4 Nisan 2015 Cumartesi

Beyaz Çikolata ve Misket Limonlu Cheesecake / No bake White Chocolate and Lime Cheesecake



Beyaz Çikolata ve Misket Limonlu Cheesecake / No bake White Chocolate and Lime Cheesecake

Misket limonunu limondan daha çok seviyorum diyebilirim, daha ferah bir aroması var bana göre. Cheesecake için bana limondan daha iyi bir alternatif gibi gelir genelde ama pek fazla sayıda yaptığım söylenemez. Bu da nerden esti bilmiyorum, elimin altında hazır lime (misket limonu) varken yapayım dedim.

Tarifte de göreceğiniz gibi, 1 kat taban ve 3 kat harç var. Kalın bir peynir katı, üzerine yeşil bir meyve katı ve en üstte beyaz çikolatalı kat. Ben bir de en üste biraz pudra şekeri ile çırptuğım süt kremasından sıktım.


Tabanı için ben evde yaptığım kurabiyeleri ve biraz da biscoff kullandım. Siz de bayatlamış kurabiyelerinizi veya herhangi bir bisküvi kullanabilirsiniz içinize sinen. Ben burçak bisküvinin tadını pek sevmediğim için mecbur kalmazsam kullanmıyorum ama genelde taban için en çok tercih edilen bisküvilerden biri.

Bu cheesecake'in peynirli kısmı pişmediği için kıvam konusunda sıkıntı yaşamamak için labne peyniri mümkün olduğunca süzün, diğer peyniri süzmenize gerek yok. Peynir tadını hafifletmek için çırpılmış krema kullandım. Sabitlemek için bir miktar jelatin var, daha önce jelatinsiz de yaptım, oldu.

Labne peynirini süzmek için 3-4 kat kağıt havunun üzerine labne peynirini alıp, havlu ile kaplayıp bekletebilirsiniz. Yaklaşık 45 dakika bekletmeniz yeterli olacaktır. Zamanınız varsa daha çok da bekletebilirsiniz. Pınar beyaz derken, normal kalıp beyaz peynir değil :) Sürülebilir, mavi pakette olanlar var ya, onlardan işte. Yerine herhangi bir az tuzlu krema peyniri de kullanabilirsiniz.

Misket limonlu kat için curd yapabilirsiniz ama ben içindeki yumurta sarısı miktarı ve tadından dolayı tercih etmiyorum. Bu yüzden jelatin kullandım. Jelatin kullanmayacaksanız nişasta miktarını 1 kaşık artırabilirsiniz veya yumruta sarıları ile curd yapabilirsiniz.


Beyaz çikolatalı kat için yine az bir miktarda jelatin kullandım, ama kullanmasanız da olur ben sadece tam sabitlensin istedim fotoğraf için. Öyle bir amacınız yoksa kullanmayın gitsin.

Jelatin demişken, hep toz jelatin kullandığımdan yaprak jelatin ile ilgili bir fikrim yok. Bu yüzden bu konuda bir şey söyleyemeyeceğim. Eğer bitkisel kıvam verici kullanmak isterseniz agar agar deneyebilirsiniz.

Bütün katları da jelatinsiz yapabilirsiniz. Ganaj da, pelte de zaten kıvam alacak. Peynirler de kendinden kıvamlı. Daha önce jelatinsiz yaptığım çizkeklerde biraz yumuşaklık dışında hiçbir sorun yaşamadım. Jelatin kullanmadan yapmak isterseniz, jelatin kısmını atlayıp yapın.

Misket limonlarının hepsinin kabuğunu rendeledim ve sularını yeşil katman için 2 tanesinin kabuğu ile birlikte kullandım. Diğer 1 tanenin kabuğunu da peynirli harçta kullandım.

En üste çırpılmış krema sıktım.

Kalıplanmış bütün cheesecakeler için geçerli bir kural var, en az 12 saat dinlendirmek kekin oturmasını sağlıyor. Zaten bu bu kek de pişmediği için bu dinlendirme aşaması önemli.

Bahsetiğim gibi, taban üzerine 3 kattan oluşan bir çizkek bu. Bu yüzden her bir kattan sonra  mutlaka dolapta dinlendirin. Yoksa siz diğer katı dökerken karışabilirler.

En güzeli bunu bir gün önceden hazırlayıp, ertesi gün tüketmek. Aynı gün tüketmek istiyorsanız sanırım erkenden başlamanız gerekecek yapmaya.

Beyaz Çikolata ve Misket Limonlu Cheesecake / No bake White Chocolate and Lime Cheesecake

Beyaz Çikolata ve Misket Limonlu Cheesecake 


Cheesecake tabanı

2 su bardağı robotta çekilmiş, ufalanmış bisküvi ( Eti burçak, biscoff, petibör veya bayatlamış kurabiyeleriniz de olur)
4 yemek kaşığı tereyağ
2 yemek kaşığı toz şeker
3 yemek kaşığı süt

100 gr tereyağı bir tavaya alıp eritin ve içine ufalanmış kurabiyeleri ve şekeri ekleyin. 3-4 dakika hafif karamelize olana kadar karıştırarak kavurun. Sütü ekleyin ve 1 dakika daha pişirip ocaktan alın.
Kullanacağınız çember kalıbın tabanını bisküvi ile kaplayın ve elleriniz veya bir bardağın altı ile düzleyin. Tercihen 20-22 cm çapında kalıp kullanabilirsiniz.

Peynirli harcı hazırlayana kadar dolapta bekletin.

Peynirli kat

400 gr labne peyniri (kullanmadan önce süzülecek)
300 gr pınar beyaz peynir veya herhangi bir taze krema peyniri
200 ml buz dolabında en az 2-3 saat soğutulmuş süt kreması
100 gram tereyağ
6 yemek kaşığı pudra şekeri
1 yemek kaşığı misket limonu rendesi, ince çekilmiş
1 çay kaşığı vanilya ekstresi
1.5 yemek kaşığı kaynamış su + 3 çay kaşığı toz jelatin

Kaynamış suyu küçük bir kaseye alıp üzerine toz jelatini serpin. Bir çatalla karıştırıp, jelatnin çözülmesini sağlayın. Ilıması için kenara alın.

Süzülmüş labne peyniri, tereyağ, beyaz peyniri, vanilya, misket limonu kabuğunu ve pudra şekerini çırpın ve kremamsı bir kıvam elde edin.
Jelatini ekleyip, jelatin iyice karışana kadar çırpın.

Soğuk kremayı mümkünse cam ve dondurucuda soğutulmuş bir kaba alın ve 1 dakika orta 2-3 dakika boyunca en yüksek devirde katılaşana kadar çırpın. Peynirli harca ekleyin ve orta devirde sadece tamamen soğuyana kadar karıştırın.

Tabanına bisküvi yaydığınız kalıba dökün. Üzerini düzeltin ve dolapta 2-3 saat dinlendirin.

Misket Limonlu Kat

3 misket limonu suyu + 2 misket limonunun ince rendelenmiş kabuğu
6 yemek kaşığı toz şeker
2 yemek kaşığı nişasta
1 çay bardağı su
1 çay kaşığı toz jelatin + 2 yemek kaşığı soğuk su

2 yemek kaşığı soğuk suya 1 çay kaşığı toz jelatini serpin ve çözülmesi için kenara alın.

3 misket limonunun kabuk suyunu sıkın ve bir küçük tencereye alıp üzerine suyu ekleyin.
Toz şeker ve nişastayı ekleyip, pürüzsüz olana kadar karıştırın. Ocağın altını orta dereceye getirip, karıştırarak kaynatın. Ocağın altını kapatın ve jelatini ekleyip iyice karıştırın.

5 dakika sonra cheesecakein üzerine dökün ve dolaba alın.

Beyaz çikolatalı kat

100 gr beyaz çikolata
150 ml süt kreması
1 yemek kaşığı tereyağ
1 çay kaşığı jelatin + 2 yemek kaşığı soğuk su

1 çay kaşığı jelatini, 2 yemek kaşığı soğuk suyun üzerine serpin ve bir kenarda çözülmesi için bekletin.

Beyaz çikolatayı küçük küçük doğrayın.
Kremayı ve tereyağı bir sos tenceresine alıp krema kaynamaya başlayana kadar ısıtın, kaynamaya başlayınca ocağın altını kapatın ve çikolatayı ekleyip çikolatalar eriyene kadar karıştırın. Karışım pürüzsüz bir kıvam alınca jelatini ekleyin ve 1 dakika kadar, jelatin iyice karışıncaya dek karıştırın.

Son kat olarak, misket limonlu katın üzerine dökün ve 1-2 saat daha dolapta dinlendirin.

Servis etmeden önce çırpılmış krema veya kremşanti ile süsleyebilirsiniz.


Beyaz Çikolata ve Misket Limonlu Cheesecake / No bake White Chocolate and Lime Cheesecake

1 yorum: