21 Aralık 2014 Pazar

Gül Kremalı Fıstıklı Kurabiyeler




Bir ara güllü tariflere sardım, sonra o kadar yedim ve yaptım ki bir süre gül tadı almak istemedim ama neyse ki geçti. 

Gül ve fıstığı çok yakıştırdığım için bu kurabiyeleri de bi denedim, sonuç gayet güzel olunca yapalı çok olmasına rağmen ancak yayınlayabiliyorum. Kurabiyeler için daha önce çokça yaptığım ve zaten blogda detaylı tarifi olan fıstıklı kurabiyelerden yaptım. Ayrıntılı okumak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz, ben yine tarifi tekrar yazacağım. 

Güllü krema için de butter cream yapıp gül suyu ile incelttim. biraz da gıda boyası ekledim ki pembe olsunlar. Aslında daha açık pembeydi amacım ama boyası biraz çok kaçtı bu renk oldular, ben de yeniden yapmadım kaldı öyle. 

Gül aromasını/tadını seviyorsanız mutlaka öneriyorum bu kurabiyeleri. Hem görüntüleri hem de tatları harika. 



Gül Kremalı Fıstıklı Kurabiyeler

Malzemeler
:

(Yaklaşık 24 adet kurabiye için)

2.5 su bardağı un (un daha fazla gerekebilir)
1-1.5 çay bardağı toz fıstık (isterseniz yarı yarıya kavrulmuş fıstık da kullanabilirsiniz)
125gr yumuşak tereyağ
2 yemek kaşığı tereyağ (unu kavurmak için)
1.5 çay bardağı pudra şekeri (şekeri az gelirse artırabilirsiniz)
1 yumurta beyazı
1 yemek kaşığı yoğurt
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 tutam tuz


1.5 su bardağı unu tavada 2 yemek kaşığı yağ ile kavurun. Ilımaya bırakın.

Ayrı bir kapta 125 gr tereyağı, tuz ve  pudra şekerini krema haline gelene dek çırpın. (veya yağ şekeri yiyene kadar yoğurun) İçine 1 bardak kavrulmamış unu, fıstığı ve kabartma tozunu ekleyin ve karıştırın. Daha Sonra kavurduğunuz  ve ılıttığınız unu,  yoğurdu, yumurta beyazını ekleyip iyice yoğurun. (Unu az gelirse normal un ekleyebilrisiniz) Hamuru 2 ye ayırıp silindir biçiminde şekil verin ve dolapta yarım saat kadar dinlendirin. Dolaptan aldığınız hamur silindirlerini bıçakla 1 cm kalınlığında kesin ve yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizip 170C önceden ısıtılmış fırında altı ve üstü hafif kızarana kadar yaklaşık 10-12 dakika pişirin.
daha detaylı anlatımı için tıklayabilirsiniz: fıstıklı kurabiye detaylı anlatım.

Güllü Krema

125 gr yumuşak tuzsuz tereyağ
4-5 yemek kaşığı pudra şekeri (kıvamına göre azaltıp artırbilirsiniz)
3-4 yemek kaşığı gül suyu
renklendirmek için pembe veya çok az miktarda kırmızı gıda boyası

Tereyağını 15-20 saniye kadar orta devirde kremamsı olana dek çırpın ve gülsuyu, pudra şekeri ve gıda boyasını ekleyin. 20-30 saniye kadar daha pürüzsüz olana kadar tekrar çırpın. 


Kurabiyeleri güllü krema ile kaplayın ve çekilmiş fıstık ile süsleyin. 

4 yorum:

  1. Çok güzel olmuş, ellerinize sağlık :) Blogumdaki çekilişe beklerim: http://hasibecengiz.blogspot.com.tr/2014/12/100-takipci-cekilisi.html Çekilişime beklerim!!!
    Moshos Garden, Loreal Paris, Avon, Farmasi'den ürünler kazanmak isteyenler!!!

    YanıtlaSil
  2. Elinize sağlık çok lezzetli olmalılar mis gibi gül kokulu

    YanıtlaSil
  3. Gül'ü ve gülle ilgili şeyleri severim. Gül suyu kokulu bir teyzem var, biraz uçuk kaçıktır; güllerden şeker yapıp kavanoz kavanoz biriktiren bir arkadaşım var yemelere doyamazdık:) Hem annemin de adı gül, babamın ona yazdığı gül kokulu mektupları var zaman zaman gizlice okuduğumuz. Güllü akide şekerlerini, gülün kendisini severim. Bu tarifi sevdim, ayrıca kurabiyelerin üzerinde de harika görünmüş güllü krema. Keşke bir koşu gidip gül suyu alabilecek kadar yakınımda bir yer olsaydı ama ben iyisi mi listeme bir gül suyu ilavesi yapayım ve deneyeyim yakın zamanda.
    Elinize sağlık, ben çok beğendim bu tarifi ki eminim yapınca da şahane olacak çünkü içinde gül var:)

    YanıtlaSil
  4. bayılıyorum senin şu tariflerine ! harikasınn :) şubat tatilinden sırf tariflerinle bir iki gün geçirmeyi düşünüyorum :)

    YanıtlaSil