13 Mart 2014 Perşembe

Karnabahar Kremalı Sebzeli Makarna



Bundan önceki tarifte anlatmıştım derdimi az çok, biraz daha sağlıklı yemeklere yöneleceğim diye. Başladım da ve ilk denemem bu karnabahar kreması oldu. İlk deneme olduğundan şimdilik fotoğraf yok yapım aşamasında ama oldukça detaylı anlatacağım. Sadece yerken aklıma gelince telefondan çektiğim bir görüntü var elimde, yine de ekleyeyim dedim.

Karnabahar kreması diyince neler düşündüğünüzü tahmin edebiliyorum ama inanın öyle değil :) Evet bir süt kreması değil ama neredeyse bi beşamel sos. Hem de çok sağlıklı. Ben bundan sonra bol bol yaparım, yaptıkça da fotoğraf eklerim. Size de mutlaka denemenizi öneriyorum.


Karnabahar sosu veya kremasını sadece makarnada değil patates püresi kullandığınız her yerde kullanabilirsiniz bence. Çok daha az kalorili, neredeyse yağsız ve sağlıklı. En azından bi deneyin derim ben. Beklediğimden çok daha güzel bir şey çıktı ortaya.

Malzemeleri çok rahat bulunabilecek, yapımı da oldukça basit bir sos karnabahar sosu. Rahatlıkla alfredo sos için kullanabilirsiniz. Tek ihtiyacınız olan bir blender, blender ne kadar güçlü olursa o kadar iyi.



Karnabahar Sosu (Krema ve Beşamel Sosa alternatif)


3-4 bardak, 4 kişilik.

Malzemeler:


  • Büyük boy karnabahar (1 kg kadar)
  • 1 su bardağı süt(yağsız süt de olur) veya sebze suyu, kıvama göre eklenecek biraz daha gerkebilir
  • 4-5  diş sarımsak
  • 1-2 yemek kaşığı tereyağ veya zeytinyağı
  • tuz
  • Dilerseniz biraz rendelenmiş sevdiğiniz peynirden


Hazırlanışı:

Karnabaharı çiçek çiçek ayırıp yıkayın ve daha küçük parçalara ayırıp kaynatın. (6-10 dakika)
Bir süzgeç yardımı ile haşlanmış karnabaharı sudan ayırın.



Sarımsakları küçük küçük doğrayın ve tencerede yakmamaya özen gösterek kavurun.

Karnabaharı sarımsakları pişirdiğiniz tencereye alın ve karıştırın. Üzerine sütten veya sebzesuyundan 1 bardak ekleyin, tuzunu da ekleyip blender ile tamamı ezilene ve parça kalmayana kadar parçalayın. Ne kadar pürüzsüz olursa o kadar iyi sos. Peynir ekleyecekseniz blendırdan geçirdikten sonra ekleyin ve ocağın altını açın ve 1-2 dakika orta ateşte karıştırarak pişirin.

Sosu sıcak olarak kullanın. Karabiber çok yakışıyor.

Eğer çok katı gelirse biraz daha süt veya sebze suyu ekleyebilirsiniz.

Fotoğrafların berbatlığı için çok üzgünüm, çok kötü ışıkta telefonla çekmek zorunda kaldım :) Şimdiden afiyet olsun denerseniz.




4 yorum:

  1. karnabahar olur da lezzetli olmaz mı yaa :) kesin denemeliyim :) madem sağlıklı yaşayacağız bundan sonra, ben de çalışmalara başlayayım ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. başla tabi başla, ben de bundan sonra elimden geldiğince dikkatli olacağım (derken 3 tane ferrero rocher yedim şu an :(( )

      Sil
  2. Ya bu karnabaharla yapılan değişik şeyleri denemek istiyorum ne zamandır. Epey önce karnabahardan "patates" püresi yapmıştım. çok güzel oluyor. insanlar karnabahara bir şans vermeli bence, yazık çok eziliyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok severim karnabaharı, haşlanmış, kızarmış, fırında, çorba ne olsa :)

      Sil