8 Mayıs 2013 Çarşamba

Kızarmış Dondurmaya Alternatif Tam Tahıl gevreği Kaplı Dondurma Topları






Kızarmış dondurma deneyip de sevmeyen görmedim sanırım. Kızarmış mısır gevreği kaplı sütlü dondurma ve yanında çileğe bayılıyorum resmen. Kızarmış dondurma tarifi ararken bulduğum tüm tariflerde mısır gevreği, galeta unu, fındık, kızartmak için kullanılan yağ gibi malzemeler dondurmayı hafif bir tatlı olmaktan çıkardığı için şu sıralar tercih etmiyorum, bu yüzden alternatif bir şey denedim. Eminim diyette olanlar veya daha hafif seçenekleri tercih edenler bayılacaklar. Tamam bir kızarmış dondurmanın hissettirdiği o dışı sıcak, içi soğuk hissin verdiği zevki vermiyor ama lezzet olarak gayet tatmin edici.

Ben Special K ile yaptım, Nesfit veya sevdiğiniz herhangi bir kahvaltılık gevreği kullanabilirsiniz.



Ben evde yapılmış Yağsız ve şekersiz yoğurtlu dondurma kullandım ama tabi ki dondurma tercihi de size kalmış. Yine de market dondurmaları dondurmadan başka her şey olduğu için önermiyorum. Normalde çikolatalı dondurma hastası olsam da kızarmış dondurmaya da hafif kızarmış dondurma çakmasına da sütlü dondurmayı yakıştırıyorum ama eminim dondurulmuş yoğurt veya vanilyalı dondurma da gayet lezzetli olur.

Malzemeleri düşük kalorili seçtiğiniz sürece kızarmış dondurmaya oranla oldukça hafif bir tatlı elde edeceksiniz.

Kaplama karışımına kakao, zencefil gibi sevdiğiniz aromaları da ekleyebilirsiniz.



KIZARMIŞ DONDURMAYA ALTERNATİF GEVREK KAPLI HAFİF DONDURMA TOPLARI

Malzemeler


  • Tercih ettiğiniz 4 büyük top dondurma ( light olanlardan tercih ederseniz daha hafif olur tatlınız)
  • 1.5 su bardağı kahvaltılık tam tahıl gevreği (Special K, Nesfit vs)
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • Severseniz kırılmış fındık, badem veya ceviz
  • 4 Dilim ananas veya alternatif olarak sevdiğiniz meyve dilimleri

Hazırlanışı





  1. Dondurmaları soğutucudan çıkarmadan önce kahvaltılık gevrekleri bir buzdolabu poşetine koyup, ağzını kapatıp gevrekleri avucunuzda veya üzerinden merdane geçirerek ezin. Rondodan da geçirebilirsiniz.
  2. Çok küçük parçalara ayrılmış gevreklerin içine tarçını ve kuruyemişi ekleyip karıştırın.
  3. Kullanacağınız meyveleri tabaklara dizin. 
  4. Dondurma toplarını soğutucudan alıp, erimelerine fırsat vermeden gevrek kırıklarına batırın ve tamamının gevrek kırıklarıyla kaplanmasını sağlayın. Gerekirse bir eldiven giyerek elinizde yuvarlayıp şekil verebilirsiniz.
  5. Dondurma toplarını hemen kullanacaksanız dilimlenmiş meyvenin üstüne bırakıp, dilediğiniz gibi süsleyin.
  6. Daha sonra kullanacaksanız ağzı kapalı bir kap içinde dondurucuda saklayabilirsiniz. 

3 yorum:

  1. denedik az önce ve sonuççç harikaaaaaaaaaaa! light dondurma ve nesfitle yaptık gerçekten çok güzel bi lezzet oldu kızarmış dondurma yerine geçer buu hemde diyetteyken tatlı isteiğini bastırır valla

    YanıtlaSil
  2. harika bir tarif bu.mutlaka deneyeceğim,teşekkürler:)
    bloğunu takipteyim,bende beklerim.
    http://wishingbeauty.blogspot.com

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür ederim, dene gerçekten güzel oluyor. Ben de aldım takibe blogunu. :)

    YanıtlaSil