6 Nisan 2013 Cumartesi

Muzlu Bademli Pembe Kek Topları (Cake Pops)



Cake Pops yapmazsa ölecek hastalığına yakalandığımı sandığım için yaptım bunları. Yapmazsam ölürdüm yani o derece. Zaten sabırsız bir insanım ve böyle havuç topları, ballı elma topları gibi tatlıları hiç sevmem bir de bunlar birleşince yapış aşaması biraz sıkıntılı oldu diyebilirim bu tarif için. Cake pops dediğin yıllar önce Starbucks'ta satılırken bir tek benim aldığımı gördüğüm, heralde başka alan da olmadı ki piyasadan kaldırılan bir tatlıydı. Ne ara böyle ünlü oldu da tüm yerli yabancı bloglar coştu cakepops tarifleriyle anlamadım.

Bugün çok güzel bir çilekli pasta daha yaptım, diğerlerinden farklı ama bu her şeyiyle. O pastada kullandığım çilekli pembe kekin üst kısmı artınca o an hadi cakepops yapayım dedim kendi kendime. Tariflere baktım hoşuma giden pek bir şey çıkmadı diyebilirim ben de uydurdum. Yapış aşaması benim için sıkıntılı geçse de sonuca değdi. Hatta madem likör de var neden bir kısmını likörlü yapmıyorum ki diye ve eziyetimi ikiye katladım diyebilirim. Size kolay gelebilir ama ben bunun öncesinde 1 pasta, 15 dolgulu cupcake ve bir de lazanya yaptığımdan artık mutfağın halini annem görse ağlardı. Sonra buna giriştim ve bitince de mutfağa. Şu an bunları yazarken de yorgunluktan ölüyorum. O kek toplarını yuvarlamak sanki sonuza kadar sürecek gibi gelmişti, neyse ki bitti.

Siz bana bakmayın, yapın. Tavsiye ediyorum.
Özellikle benim gibi cake pops yapmazsam ölürüm diyorsanız kesin yapın. Ben sonra bunların red velvet olanlarından yapacağım, eminim çok güzel olurlar. Ama ona daha var, 1 ay en az.



Badem unu, krema, beyaz çikolatalı ganajlı bir cakepops tarifi bugünkü tarif ama bunlar sadece içi. Dışındaysa muz ve çikolata var. Pembe olmasının sebebi de kekin çilekli olması.

Bu tarif bence artan kekler için ideal. Pandispanyanın fazla kabarmış üst kısmı, bitmemiş kekler ne bileyim ne varsa elinizde artık ama yok ben yeni yapacağım derseniz de olur, herhangi sevdiğiniz bir kek yeterli. Ben çilekli pembe kekin tarifini de ekleyeceğim yine de.

Eklemeden geçmeyeyim, ben sadece pandispanyanın kalan üst kısmı ve biraz da badem unu ile yapınca 15-16 tane cevizden çok az küçük kek topları elde ettim. Koca bir kekle kaç tane çıkar hesaplayın. Bir de büyüklükleri var tabi ki, benim kekler dediğim gibi ceviz kadar anca varlar. Tek porsiyonluk büyük büyük de yapabilirsiniz, nasıl olsa bir sürü kekiniz var.

Muzlu Bademli Kek Topları



Çilekli Pembe Kek 


  • 4 yumurta
  • 2 su bardağı un
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 su bardağı şeker
  • 1.5 çay bardağı su
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 paket çilekli bitkisel jöle
  • 4 yemek kaşığı toz badem
  • 100 ml sıvı krema
  • 4 yemek kaşığı beyaz çikolatalı ganaj (zorunlu değil, isterseniz)


Kaplamak için:

  • 150 gr bitter çikolata
  • 150 gr sütlü çikolata
  • Muz dilimleri


Pişirme kağıdı, varsa rondo, tepsi, kürdan veya cakepops sticklerinden

Hazırlanışı:

Kek:

4 yumurta ve şekeri yumurtalar kabarana kadar yaklaşık 5 dakika çırpın ve içine un, jöle tozu, su, yağ, kabartma tozunu ekleyip 2 dakika daha yavaş devirde malzemeler karışana kadar çırpıp hamuru kelepçeli çember kalıba boşaltın. Önceden ısıtılmış 180C fırında 40 dakika kadar arada kontrol ederek pişirin. Pişen keki soğumaya bırakın.

Bundan sonrasını iki şekilde yapabilirsiniz, ben rondolu olanı yaptım. İkisini de anlatayım tercih size kalsın:

Eğer açık renk bir kek kullanacaksanız ve kekin dışı çok kızarmışsa önce kızaran kabuksu kısımdan ayırın keki. Kakaolu gibi koyu renk kek kullanacaksanız tüm keki kullanabilirsiniz.

1. Soğuyan keki ellerinizle iyice ufalayaın. Ufaladığınız keklerin içine 100 ml sıvı kremayı, badem tozunu ve çikolatalı ganajı ekleyip yoğurmaya başlayın.  Bıkmayın yoğurun, hemen hemen kurabiye hamuru gibi bir şey elde etmeniz gerek. Gerekirse biraz daha krema veya süt ekleyebilirsiniz çünkü parçaları koparıp yuvarladığınızda hamurun kendini tutması ve dağılmaması lazım.

2. Soğuyan keki küçük parçalara ayırıp rondonun içine koyun ve üzerine kremayı, ganajı, bademi ve pudra şekerini de koyup rondoyu önce yavaş sonra da kekler toz haline gelene kadar hızlı devirde çalıştırın. Bu karışımdan bir parça alın ve elinizle şekil vermeyi deneyin, eğer kendini bırakmayan çatlamayan bir hamur topunuz olduysa ne ala, yoksa biraz daha sıvı krema veya süt ekleyip tekrar aynı işlemi yapın. İsterseniz toz haline gelmiş keki bir kaba alıp biraz yoğurarak büyük bir bütün hamuru yapın ve kek toplarını bundan kopararak yuvarlayın. Ya da, tozdan gerekli miktarda alarak direkt elinizde yuvarlayıp dizin tepsiye.



Yoğurma işlemi bitince, istediğiniz büyüklükte toplar yapın ve yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin.
Üzerlerine küçük bir dilim muz koyup kürdan batırın.





Çikolataları benmari usülü eritip derin bir kaba alın. Kürdan batırdığınız kek toplarınızı çikolatalara batırıp her tarafının çikolata ile kaplanmasını sağlayın ve yağlı kağıt serilmiş tepsiye geri koyun. Kek topları bitene kadar bu işlemi tekrarlayın.

Kek toplarınızı bulundukları tepsiyle beraber buzdolabında en az 1 saat bekletip daha sonra istediğiniz gibi tüketebilirsiniz.

2 yorum: